1. Võta kass

Usu või ära usu, aga erinevad uuringud kinnitavad, et kassiomanikel on 30% väiksem võimalus saada südameinfarkt võrreldes nendega, kellel kassi ei ole.

2. Näri nätsu

Pikaajaline stress on tervisele kahjulik. Teadlaste arvates aitab nätsu närimine vähendada stressi umbes 17% võrra.

Lisaks aitab näts ärevuse ning hirmude vastu – järgmine kord enne arsti juurde minekut või publiku ees esinemist näri nätsu ning tunned, et muutud rahulikumaks.

Põhjendus on lihtne. Nätsu närides aju arvab, et sööme ning kui inimene sööb, siis ta ei ole ohus, mille tulemusena langeb stressitase.

3. Lõpeta punase liha söömine

Uuringud on näidanud, et punase liha söömine suurendab südamehaiguste tekkeriski.

Eriti tuleks vältida töödeldud punast liha nagu näiteks vorstid, viinerid ja muu selline, sest lisaks südamehaigustele on mitmed uuringud näidanud, et töödeldud punase liha söömine võib tekitada vähki.

4. Söö pähkleid

Meditsiiniajakirja The New England Journal of Medicine andmetel aitavad pähklid erinevate terviseprobleemide vastu.

Soovitatavaks koguseks on süüa nädalas seitse või rohkem portsjonit pähkleid. Loomulikult ei peeta silmas soolapähkleid.

5. Joo rohkem õlut

Ajakirja American Dietetic Association sõnul aitab õlu vähendada südamehaiguste riski, sest usutavasti õlu vedeldab verd ning seetõttu langeb ka trombide tekke ehk veresoonte ummistuste oht, mille tulemusena võib tekkida infarkt või insult.

6. Vaata sporti

Mistahes treening on tervisele hea, aga Sydney Ülikooli teadlased on leidnud, et ka spordi vaatamisel on sarnane efekt kui tegemisel. Mõju on küll väikene, aga olemas.

7. Hoia kätest

Põhja Carolina Ülikooli uurijad avastasid hiljuti, et kui hoida kinni kellegi käest kümme minutit, siis langeb vere kortisooli tase, mis omakorda vähendab stressi.

8. Lõpeta karjumine

Duke ülikooli teadlased jõudsid järeldusele, et karjumine suurendab südamehaiguste ning insuldi tekkeriski.

9. Söö rohkem šokolaadi

Süües mõõdukalt ja tihti šokolaadi langeb vererõhk, mis omakorda vähendab mitmete haiguste tekkeriski.

Kui lugu, mida lugesid oli kasulik, hariv või meeldis, siis jaga seda lugu ka sõpradele. Teised juba jagasid!