Soovid elada tervislikumalt? Siin 5 on kõige efektiivsemat võimalust suitsetamisest loobumiseks


Foto: Suitsetamisest loobumine on suitsetajale suur väljakutse. Ainult 4-7% suudavad sellega ise hakkama saada. Artikkel avaldatud: 05.07.2017, 13:01.

Suitsetamisest loobumine on suitsetajale suur väljakutse. Suitsetamisest loobumiseks ja sigarettidest eemalehoidmiseks on kõige parem struktureeritud plaan, mis ühendab ravi, ravimeid, sotsiaalset tuge ja nõustamist.

«Ma loobusin.» See on suur samm suitsetaja jaoks. Ainult 4-7% suudavad sellega ise hakkama saada, kõik teised vajavad abi, mitte ainult perekonna, sõprade ja kaaslaste toetuse kaudu, vaid ka struktureeritud programmi kaudu, mis toetab Sind, kui teed raskeid samme suitsuvabale elule.

Olenemata sellest, mis põhjusel Sa oled otsustanud suitsetamisest loobuda, siis allpool on mõned nõuanded, mis aitavad Sul oma eesmärki saavutada.

1. Määra kuupäev, loo plaan

Kui oled otsustanud suitsetamisest loobuda, on oluline määrata alguskuupäev. Ära määra seda oma peas, vaid pane see kirja ja kiri kohta, kus Sa pidevalt seda näed. Kerge on mõelda loobumisele, kuid tegelikkuses on raske seda teostada. Siin on paar nippi, mis aitavad Sul seda saavutada.

  • Teata kavatsusest suitsetamisest loobuda oma pereliikmetele, sõpradele ja kolleegidele. Nende toetus ja julgustamine tugevdavad Sinu pühendumist ja aitavad Sind nõrkushetkedel.
  • Kõrvalda kõik, mis võivad Sinu eesmärgi saavutamist ohustada: viska minema kõik sigaretid oma kodust, kontorist ja autost, kaota ära tuhatoosid, kui keegi Sinu pereliikmetest suitsetab, palu tal koos Sinuga loobuda
  • Hoia asendajad käepärast. Kui see päev kätte jõuab, siis sageneb suitsetamise vajadus (esimesed päevad on eriti rasked). Hoia käepärast näiteks nätsu või tervislikke snäkke. Isegi värske õhu tõmbamine läbi kõrre aitab suitsetamistungi vähendada.

2. Jälgi päästikuid

Kui Sa oled pikaaegne suitsetaja, siis suitsu läitmine on muutunud harjumuseks, mis on tihedalt seotud tavapäraste tegevustega – suitsetamine koos tassi kohvi või õhtuse joogi või viimase snäkiga enne magamaminekut.

Kui suitsetamisest loobud, muutuvad need tavapärased tegevused «päästikuteks», mis tekitavad tungi oma harjumust jätkata.

Sõbrad, kes suitsetavad Sinu juuresolekul, muutuvad samuti «päästikuteks». Raskel ajal võid ka neid lihtsalt vältida.


3. Nikotiini asendusravi

Nikotiini asendusravi (NAR) annab ainult väikesed nikotiini annused ja mitte ühtki muud sigaretis olevat kemikaali. See aitab suitsetajatel toime tulla suitsetamisest loobumise varajastes staadiumites iseloomulike raskesti kontrollitavate soovidega.

Üleminekuravimeid on saadaval mitmel kujul vastavalt maitse-eelistusele.

  • Nikotiinga närimiskumm ja imemistabletid
  • Nikotiiniplaaster
  • Retseptipõhised ravimid
  • Nikotiini inhalaator
  • Ninasprei

NAR on suurepärane relv nikotiinisõltuvuse vastases võitluses ja suurendab Sinu võimalusi loobuda harjumusest alaliselt.

4. Võitle nõrkushetkedega

Nikotiin on karm vaenlane ja hoolimata valitud ravimeetodist saabub palju hetki, kui Sinu tahtejõud nõrgeneb. Samuti on normaalne, kui tunned ärevust, stressi või närvilisust. Proovi nende hetkedega toime tulla, sest need kaovad mingi hetk.

Söök ja jook

Toitu tervislikult ja maga piisavalt. Joo palju vett. Need annavad Sulle energiat oma eesmärgi saavutamiseks.

Kehaline aktiivsus

Mine jooksma, jalutama või jõusaali või proovi tantsimist või aeroobikat. Treening aitab leevendada stressi ja muuta end paremaks.

5. Saa professionaalset abi

Ära alahinda nikotiiniga võitluses psühholoogia võimu. Nõustamine üksi võib-olla ei aita Sul harjumusest vabaneda, kuid kombineerides seda ravimitega, on suitsetamisest loobumise võimalused palju suuremad.

Kui lugu, mida lugesid oli kasulik, hariv või meeldis, siis jaga seda lugu ka sõpradele. Teised juba jagasid!


Lisa oma kommentaar