Ravi jalgade valusid vaid minutitega tehes neid tõhusaid harjutusi


Foto: Kui jalavalud piinavad, siis järgnevast artiklis leiad kasulikke nippe ja lihtsaid harjutusi, mis viivad jalavalu võluväel. Artikkel avaldatud: 21.03.2017, 13:22.


Kõik ilmselt teavad, et meie luud on omavahel seotud ja et valu ühes kehapiirkonnas võib kergesti põhjustada probleeme ka mujal. Näiteks valu jalalabades saab tegelikult alguse jalgadest. Loomulikult on neid põhjuseid palju, aga alati on parim lahendus pöörduda arsti poole.

Siiski on ka mõned lihtsad, kuid tõhusad harjutused, mida proovida kodus. Alati ei pruugi need olla kõige meeldivamad harjutused, aga kui neid teha mõned minutid paar korda nädalas, on jalad palju õnnelikumad.

Kandade tõstmine

Lihased ja sidemed kandade lähedal on äärmiselt olulised jalgade tervise seisukohalt. Astu jalgadega mingile kõrgendusele nii, et kannad jäävad rippu. Seejärel hakka oma päkkasid tõstma ja langetama. Korrake seda harjutust 10 korda kaks või kolm korda korda nädalas.

Jalatalla venitus

See harjutus suurendab taldade erinevat liikumist ja aitab võidelda ka tallavaludega. Lihtsaim viis seda harjutust teha, on istuda toolile ja panna üks jalg teise jala põlvele.

Haara oma varvastest ja tõmba neid õrnalt üles-alla. See liikumine venitab kõõluseid ja lihaskudesid, mis ühendab kanna varvastega.

Hoia seda asendit 10 sekundit ja korrake mõlema jalaga 10 korda.

Tennisepalli talla all rullimine

Tennisepall on suurepärane vahend taldade masseerimiseks. Rulli tennisepalli oma talla all samal ajal palli natuke surudes. Tee seda umbes minut ja siis vaheta jalga. See on suurepärane võimalus vereringluse toetamiseks!

Varbavenitus

Sa ilmselt ei mõtle oma varbalihastele väga tihti, kuid needki peavad olema aktiivsed ja saama hellust. Nendel lihastel on tähtis ülesanne, sest parandavad tasakaalu ja suurendavad jalgade paindlikkust.

Pane kummipael ümber oma varvaste ja proovi neid lahku suruda. Kummipael peaks olema piisava tugevusega, et anda parajat vastupanu. Suru oma varbaid lahku viis sekundit ja tee 10 kordust.

Varvaste kõverdamine

Seda harjutust saab teha nii istudes kui seistes.

Aseta rätik ümber varvaste. Haarake kätega rätikust ja tõmmake see varvastega pingule ning proovige tõmmata rätikut enda poole.

Võite proovida ka täringu, marmorkuuli vms varvastega ülesvõtmist.

Lisanipid:

  • Kandke õige suurusega kingi, kus on piisavalt ruumi varvastele, sobivad hästi ja hoiab varbad stabiilses seisundis.
  • Luba endale masseerivaid mineraalidega jalavanne.
  • Proovige joogat. Jooga on suurepärane võimalus jalalihaste tugevdamiseks ja jalgade tasakaalustamiseks.
  • Käige paljajalu. Paljajalu kõndimine stimuleerib vereringet, mis tagab jalgade parema hapnikuga varustamise. Jalad sisaldavad palju närvilõpmeid ning kontakt maapinnaga aitab vähendada stressi ja kiirendab paranemist.
Kui lugu, mida lugesid oli kasulik, hariv või meeldis, siis jaga seda lugu ka sõpradele. Teised juba jagasid!