Soovid kenasid kõhulihaseid? Kõigest 20 sekundit päevas ja varsti Sul on täiesti uus keha!



Soovid kenasid kõhulihaseid? Kõigest 20 sekundit päevas ja varsti Sul on täiesti uus keha!


Foto: Kõik algab kõigest 20 sekundist päevas. Selle aja ikka leiad? Artikkel avaldatud: 17.11.2017, 12:00.

Kõik algab 20 sekundist ning viimasel päeval pead pidama vastu kõigest 4 minutit. Selle lihtsa programmi läbimine annab Sulle kenad kõhulihased, tugevad seljalihased, ilusad tuharalihased, kaunid käe – ja jalalihased.

20 sekundit alguses ja 4 minutit viimasel päeval? Tundub lihtne? Jah on lihtne, aga vähestel on distsipliini läbida see ülimalt lihtne, aga efektiivne treeningprogramm, mis on kiidetud heaks tuhandete inimeste poolt üle maailma.

Tõenäoliselt oled sellest meetodist juba varasemalt kuulnud – see on nn. planking challenge ehk plankimise väljakutse. Kui Sa ei tea, mis on planking harjutus, siis vaata fotot artikli päisest.


PLANKING VÄLJAKUTSE

Planking on lihtne, kuna nõuab ainult tasakaalu hoidmist teatud aja vältel, ei ole vaja abivahendeid, saab teha kodustes tingimustes ning treenib mitmeid lihasgruppe. Samuti ei nõua see palju aega – programm algab kõigest 20 sekundist.

Korrektse planking harjutuse tegemiseks peab olema keha täiesti sirge (vaata allolevat pilti), ei tohi kõverdada selga ega põlvi. Keha toetub varvastele ja küünarnukkidele, sealjuures küünarnukid peavad moodustama 90-kraadise nurga.

Igapäevaselt plankides, pidevalt tõstes harjutusele kuluvat aega, saad omale kenad ja tugevad tuhara -, käte -, jalgade, selja – ja kõhulihased.

PROGRAMMIST

Programm kestab neli nädalat:

Päev 1 – 20 sekundit
Päev 2 – 20 sekundit
Päev 3 – 30 sekundit
Päev 4 – 30 sekundit
Päev 5 – 40 sekundit
Päev 6 – puhkepäev
Päev 7 – 45 sekundit
Päev 8 – 45 sekundit
Päev 9 – 60 sekundit
Päev 10 – 60 sekundit
Päev 11 – 60 sekundit
Päev 12 – 90 sekundit
Päev 13 – puhkepäev
Päev 14 – 90 sekundit
Päev 15 – 90 sekundit
Päev 16 – 120 sekundit
Päev 17 – 120 sekundit
Päev 18 – 150 sekundit
Päev 19 – puhkepäev


Päev 20 – 150 sekundit
Päev 21 – 150 sekundit
Päev 22 – 180 sekundit
Päev 23 – 180 sekundit
Päev 24 – 210 sekundit
Päev 25 – puhkepäev
Päev 26 – 210 sekundit
Päev 27 – 240 sekundit
Päev 28 – PLANKI niikaua, kui suudad

Kui oled varasemalt puutunud kokku planking väljakutsetega, siis programmid erinevad mõneti. Näiteks osades programmides võivad puududa puhkepäevad või mõningatel päevadel ei tehta 210 sekundit, vaid hoopis 2 x 105 sekundit. Aga ühine nimetaja on neil kõigil sama – esimesel päeval alustatakse 20 sekundiga ning viimasel päeval tuleb vastu pidada vähemalt 240 sekundit.

Kui soovid programmi proovida, siis Google Play Store või Apple Store (olenevalt, mis telefoni kasutatud) vahendusel leiad mitmeid tasuta plankimise väljakutsete jaoks mõeldud rakendusi, mis tuletavad Sulle meelde, millal on aega plankida või mitmenda päeva juures oled. Seega soovitatav oleks kasutada telefonirakendust.

Lõpetuseks, inimesed, kellel on mistahes terviseprobleemid, peaksid enne programmi proovimist konsulteerima arstiga, eriti kui varasemalt on kimbutanud seljahädad.

Kui lugu, mida lugesid oli kasulik, hariv või meeldis, siis jaga seda lugu ka sõpradele. Teised juba jagasid!