Need on 6 tuntud fakti tervislikkuse kohta, mis on tegelikult valed


Foto: Järgnev artikkel kummutab mõned müüdid, mida rahvasuu peab tõeks ja järgib neid. Artikkel avaldatud: 01.06.2017, 14:03.

Tuntud tervisefaktidena teatakse näiteks seda, et glutamiin teeb Sind haigeks, et mahla detox on just see, mida Sa vajad pärast nädalast söögiorgiat ja et spordijoogid nagu Gatorade taastab Sinu vajalikud elektrolüüdid.

Ükski neist asjadest ei vasta päris tõele ja alljärgnevalt ongi toodud müüdid, mis tegelikult ei ole tõsi.

1. Kohvi joomine pidurdab kasvu

Ei ole mingeid teaduslikult tõendatud seoseid kofeiini tarbimise ja laste luude kasvu vahel.

Täiskasvanutel on teadlased täheldanud, et kofeiin pidurdab mingil määral kaltsiumi imendumist, kuid see mõju on nii väike, et supilusikatäis piima kompenseerib selle vägagi.

2. Sa kaotad 90% oma kehasoojusest pea kaudu

Mitte tingimata. Sa kaotad oma kehasoojust läbi kõige, mis Sul oma kehast on katmata.

Kui väljas on külm, siis pea on lihtsalt tavaliselt kõige rohkem ja sagedamini katmata ja kehasoojus väljus sealt.

3. Kui Sa neelad nätsu alla, siis see seedib Sinus 7 aastat

Nii see pole. Näts on enamasti raskesti seeditav, mis tähendab, et see läbib sooled ja väljub teisest otsast nagu ka muud asjad, mida meie keha seedida ei suuda või kehal vaja pole.


4. Mahl puhastab meie organismi pärast nädalast ebatervislikku toitumist

See müüt on eriti populaarne kuulsuste seas, et näidata ennast maailmale heast küljest.

Keha eemaldab kahjulikud ained ja jäägid maksa, neerude ja seedetrakti kaudu ise, nii et mahl ei kiirenda seda protsessi mingilgi määral.

5. Jogurt aitab Sinu seedesüsteemi jälle korda teha

See on üks tänapäeva tervisemüütidest. Jogurtit reklaamitakse sageli kui seedimist soodustavat toodet, kus on sees probiootikumid ja head bakterid.

Teadlased on leidnud, et bakterid meie kehas mõjutavad meie ainevahetust ja rasvumist muu hulgas nii, et see tundub hea turundustrikina erinevate toodete müügiks.

See ei tähenda, et jogurt on ebatervislik, vaid et sellest tulenev kasu on ülemüüdud ja jogurtid on tihtipeale täis liiga palju suhkrut, mis annavad tarbetuid kaloreid.

6. Sa ei tohi süüa liiga palju mune, sest see tõstab Sinu kolesterooli

Munades on palju kolesterooli, kuid enamikule meist pole see probleem, sest suur hulk uuringuid on näidanud, et toidus sisalduv kolesterool ei mõjuta tegelikult palju veres sisalduvat kolesterooli.

Kui lugu, mida lugesid oli kasulik, hariv või meeldis, siis jaga seda lugu ka sõpradele. Teised juba jagasid!