Tarbides neid, saad lahti peavalust, unetusest ja väsimusest


Foto: Magneesium on väga oluline mineraal meie organismi toimimiseks. Artikkel avaldatud: 22.09.2017, 14:23.

Enamik meist arvab, et need sümptomid on raske töö tagajärg, kuid põhjuseks võib olla hoopis see, et Sul on magneesiumi ja K-vitamiini puudus.

Magneesium

Magneesium on seotud meie kehas vähemalt 300 erineva keemilise reaktsiooniga. See aitab teisendada toitu energiaks ja luua uusi valke aminohapetest. Sellepärast kasutatakse seda ärevuse, stressi ja väsimuse leevendamiseks.

Magneesium takistab sagedasi peavalusid ja aitab isegi ravida migreeni. Selle puudus alandab serotoniini taset, põhjustab veresoonte ahenemist ja mõjutab neurotransmitterite toimimist.

Magneesiumi madal tase võib põhjustada depressiooni ja unetust.

Soovituslik magneesiumi päevane kogus on 19-30-aastaste meeste puhul 400 mg ja vanematel 420 mg, naistel on vastavad näitajad 310 mg ja 320 mg.

Magneesiumit päevase annuse saamiseks saad järgmistest allikatest:

  • Spinat
  • Pähklid
  • Pruun riis
  • Leib (eriti täistera)
  • Kala
  • Liha
  • Avokaado


K-vitamiin

K-vitamiin sünteesib valke, mis on olulised vere hüübimiseks ja veritsuse peatamiseks. K-vitamiini puudus võib põhjustada liigseid verevalumeid või verejooksu.
Ta teeb koostööd D-vitamiiniga, et viia kaltsiumi luudesse ja aidata sel imenduda, et muuta Sinu luud tugevamaks. K-vitamiini puudus või põhjustada luude hõrenemist.

K-vitamiini soovitatav päevane kogus varieerub sõltuvalt vanusest, soost ja kehakaalust. Siiski on täiskasvanutele mõeldud lihtne juhend, kus iga kg kohta on vaja 0,001 mg K-vitamiini.

Siin on parimad allikad, et saada oma K-vitamiini päevane annus:

  • Maitsetaimed nagu basiilik, salvei, tüümian, petersell ja koriander
  • Köögiviljad nagu kapsas, spinat, peet, naeris, sibul, seller, lillkapsas, porrulauk, till ja brokkoli
  • Kuumad vürtsid nagu paprika, tšillipulber ja karri
  • Muud suurepärased allikad: spargel, sojauba, oliivõli ja kuivatatud puuvili
Kui lugu, mida lugesid oli kasulik, hariv või meeldis, siis jaga seda lugu ka sõpradele. Teised juba jagasid!