flight_attendant

Lennusaaatjad ja piloodid avaldasid fakte ning saladusi, mida paljud reisijaid ei tea või ei sooviski teada. Paljud neist saladustest on kindlasti väga üllatavad, kuid ilmselt avardavad ka reisija teadmisi. 

Hapnikumaskis on õhku vaid 15 minutiks.

Kas teadsid, et hapnikumaskiga hingates jätkub õhku vaid 15 minutiks? Kuid pole põhjust muretseda, see on piisav aeg, et hädaolukorras lennuki alumistesse õhukihtidesse suunata. 500 meetri kõrgusel on hingamine juba oluliselt kergem, kui 5000 meetri kõrgusel.

Veel tähtsam, mida kõrgemal oled, seda kiiremini paigalda hapnikumask. Maski paigaldamiseks on aega kuskil 15-20 sekundit, ennem kui kaotad teadvuse.

Vesi tualettruumis pole joodav

Ükskõik kui janune sa ka ei oleks, ära joo vett lennukite WC-st. See on halb juba Su kätele, rääkimata organismist.

Veepaake hooldatakse küll, kuid bakterid muutuvad pikapeale puhastusvahendite vastu immuunseks. Tarvita igal juhul vett plastikpudelist.

Lennukikaptenil on piiramatu võim

Lennukikaptenile on antud õhus piiramatu võim: ta võib inimesi arreteerida, trahve kirjutada ja isegi sureva reisija testamendi kinnitada.

Hämar valgus salongis on põhjusega

Kui lennuk maandub näiteks pimedas, siis keeratakse salongivalgustus hämaraks sellepärast, et kui peaks juhtuma evakueerimisvajadus, siis inimeste silmad on juba kohanenud hämarusega ja nii ei teki suurt paanikat.

Tualetiuksi saab ka väljast avada

Ükskõik, kas lukustad ukse või mitte, enamustel lennukitel saab tualetiuksi avada ka väljastpoolt. Tualettruumi uksel on suitsetamist keelav silt ja selle all asubki muukraud.

Kuid ole mureta, ilmselt mõjuva põhjuseta sind keegi WC-sse segama ei tule.

Reisijad ei ole kõigest informeeritud

Üks piloot tunnistas, et kord keset tema lennureisi tehti lennukile Vaikse ookeani kohal pommiähvardus. Meeskonnal on sellisteks juhtudeks kindlad reeglid, mida järgida, kuid nii kaugel ookeani kohal ei olnud neist mingit kasu- tuli lihtsalt edasi lennata ja loota, et tegemist on valeähvardusega. Vältimaks paanikat, reisijaid ei informeeritud.

Mida teevad lennusaatjad?

Kõik, kes on ennemgi lennanud, ei tule ilmselt see üllatusena, et lennusaatjad kardina taga söövad-joovad – räägivad juttu ja ka saadavad sõnumeid. Üllatavalt saadavad nad sõnumeid isegi siis, kui on ise palunud reisijatel telefonid välja lülitada.

Tee ja kohvi pole alati hea mõte

Anumat, kus kuumade jookide valmistamiseks vett hoitakse, polegi võimalik piisavalt puhastada, nii et paratamatult on sinna kogunenud sette – ja mustusekiht. Mis siis, et läbi keedetud vesi hävitab enamus baktereid, pole siiski kuumade jookide joomine kõige mõistlikum mõte.

Kontrollitud allakukkumine

Sajuse ilmaga tunnevad paljud, et lennuk maandub kuidagi kehvasti. Just need nõksutused-raputused maandumisel tagavad märja raja puhul selle, et lennukirattad haakuvad pinnasesse paremini ega hakka lompides libisema. “Maandumine pole tegelikult midagi muud, kui kontrollitud allakukkumine,” tõdes üks piloot.

Lennukipiloodid magavad kabiinis

Umbes pooled pilootidest magavad ka ise lennu ajal ja isegi kolmandik neist avastab ärgates, et teinegi piloot on uinunud.

Pakendis kõrvaklapid polegi uued

“Töötasin laos, mis varustas üht lennufirmat vajalike seadmetega. Sellest ajast tean, et reisijatele mõeldud kõrvaklapid korjatakse pärast kasutamist taas kokku, puhastatakse pealiskaudselt ja pakitakse uuesti,” rääkis teadja. Sama reegel pidavat kehtima ka patjade ja tekkide kohta, mida pealispindselt koheldakse.

Kuidas mõista, kui lennukit kaaperdatakse

Kui lennukit maandumise ajal kaaperdada üritatakse, jätavad piloodid tiivaklapid avatuks. See aeglustab lennuki maandumist ja viitab pardal tekkinud probleemidele.

Miks mobiil välja lülitada tuleb?

“Elektroonikaseadmete lennu ajaks väljalülitamine on ohuolukordade vältimise seisukohast täiesti tarbetu,” kinnitas üks piloot, et lennuk nende pärast alla küll ei kuku. Küll aga segavad need oluliselt pilootide tööd.

Mis tunne oleks, kui enam kui saja mobiili signaalid otse sinu kõrvaklappidesse jõuavad?

Tuntud firmades ei pruugi alati olla kogenud piloodid

Paljud lennufirmad palkavad ka ajutiste lepingutega lisatööjõudu, kaasa arvatud piloote.

Üks piloot väitis, et neid ei huvita ka see, kas reisija jõuab oma järgmisele lennule. Nende palk sõltub sellest, kui pikalt nad töötavad, seega enamasti lendavad piloodid aeglasemalt, kui peaks.

Pilootide toitumisest

Pilootidele pakutakse tavaliselt kummalegi mõlemal korral eritoitu, mida nad ei tohi jagada. See on ettevaatusabinõu juhuks, kui kumbki haigestub toidumürgitusse.

lennuk

Allikas: http://www.travelerstoday.com/

Kui lugu, mida lugesid oli kasulik, hariv või meeldis, siis jaga seda lugu ka sõpradele. Teised juba jagasid!