Young couple frighting the flu as they both lie in bed
Kuusk on kaunistatud, sokid päkapikkudele välja riputatud ja kingid pakitud – kuid Sa oled kohutava  gripiga voodis! Kui see juhtus Sinuga eelmisel talvel, siis unusta see sellel talvel, kui valmistad oma keha ette neid väärtuslikke nõuandeid järgides.

#1. VÄLDI KUIVA ÕHKU

Kütteseadmed, eriti korterites olevad keskkütte radiaatorid, imevad niiskust läbi õhu ja võivad põhjustada sul nina kuivust. See lihtsustab bakteritel nakatada limaskesta ja sinul võib tekkida pikaajaline külmetus või gripp.

#2. SÖÖ RIKKALIKKU TOITU

Hiljuti Harvardi ülikoolis tehtud uurimus näitas, et need, kellel on raua, tsingi ja C-vitamiini puudus, on vastuvõtlikumad nohule ja gripile.

#3. ÄRA JÄÄ LIIGA KAUAKS SISERUUMIDESSE

Põhjamaa inimestel on pidev D-vitamiini puudus, mis suurendab ka südamega seotud probleemide riski. Päikese puudumisel on inimesed gripile vastuvõtlikumad. Võimalusel käi soojal maal puhkamas ja patareisid laadimas.

#4. VÄLDI MADALA KALORISUSEGA DIEETI

Kuigi toidukordade vahele jätmine võib tunduda hea mõte figuuri hoidmisel, siis kehale see tegelikkuses hea ei ole. See soodustab kehal vabastada stressi hormoone, mis nõrgestab immuunsüsteemi ja muudab haiguste vastuvõtmise lihtsamaks.

# 5. JOO PALJU PUHAST VETT

Talvel on kerge vee defitsiiti jääda. Külmal talvel tahame me klaasi vee asemel juua pigem tassi sooja teed või kohvi. Vedelikupuudus nõrgestab samuti immuunsüsteemi ja see vähendab keha võimet võidelda külmetuse ja gripiga!

# 6. ÄRA STRESSA

Teadlased on teinud kindlaks, et on kindel seos ärevuse ja pinge ning sellest tuleneva hormonaalse võimetuse vahel infektsioonidega võitlemiseks. See tähendab, et mida kõrgem on meie stressi tase, seda vähem meie keha on võimeline võitlema nakkustega nagu gripp.


Kahjuks ei ole siiski 100% garantiid, et sa külmetusse või grippi ei jää, aga need tegevused aitavad kindlasti seda tõhusalt vältida. Kui sa siiski jääd grippi,  siis proovi neid looduslikke ja tõhusaid ravimeetodeid:

1. Söö küüslauku! Küüslauk on tugev antioksüdant ja sisaldab viirusevastaseid komponente nagu allitsiin ja ajoeen. Saate lisada küüslauku oma toitudesse või võtta toidulisandina söögi juurde!

2. Suurenda antioksüdantide rikaste puu- ja juurviljade tarbimist. Need aitavad rakkudel vihaselt viirusetekitajate vastu võidelda.

3. Viini Ülikooli teadlased tõestasid, et probiootikumid teevad palju rohkem kui parandavad seedimist. Samuti aitavad need tugevdada immuunsüsteemi, mis peatab nakkuse süvenemist. Looduslik jogurt on suurepärane probiootikum. Lisa sinna veel riivitud ingver, hakitud pähklid ja mesi ning sinu immuunsüsteem on kui kalju!

4. Söö regulaarselt rohket valgurikast toitu (mereannid, lahja liha nagu kana, munad, oad ja soja). See annab sinu kehale ekstra tuge infektsiooniga võitlemiseks.

5. Korralik puhkus on väga oluline haigustega võitlemiseks. Kui magate ka päevasel ajal, siis keha taastub kiiremini ja saate rutem terveks.

6. Kuiva õhu vältimiseks muretsege omale õhuniisutaja või kauss vett tuppa. See tagab toas paraja niiskusega õhu. Kui nina on kinni, siis ummistuste kaotamiseks loputage oma nina!

Allolev õpetlik video näitab, kuidas külmetuse ja gripiga võidelda:

Kui lugu, mida lugesid oli kasulik, hariv või meeldis, siis jaga seda lugu ka sõpradele. Teised juba jagasid!