Kuidas vältida pohmelli

Algas järjekordne nädalavahetus, mis tihtilugu tähendab lõõgastust ja mis seal salata ka alkoholi tarbimist ning sellega kaasnevast pohmellist.


Kui varasemalt oleme rääkinud, kuidas ravida pohmelli ehk tagajärgede likvideerimisest, siis sellest artiklis keskendume ennetamisele ehk pohmelli sümptomite leevendamiseks või isegi suisa vältimiseks.

1. SÖÖ

Enne alkoholi tarbimist tuleks alati süüa kõht korralikult täis ja soovitavalt tuleks süüa kalori – ja rasvarikkaid toite, nagu näiteks suur praad, pizza, pasta jms. See on üks väheseid kordi, kus ebatervisliku rämpstoidu tarbimine on õigustatud. 

Toidus leiduv (loe ka järgmist osa) rasv vähendab alkoholi imendumist ja samuti soolestikus leiduv toit aeglustab alkoholi imendumist. Vastupidiselt, kui tarbida alkoholi tühja kõhuga, siis alkohol imendub verre kiiremini, mis ühtlasi tähendab sama alkoholi koguse puhul ka suuremat joovet.

Seega söömine on kindlasti üks tähtsamaid pohmelli vältimisel. Lisaboonusena alkohol mõjub aeglasemalt, mistõttu on inimesel väiksem joove ja ta on adekvaatsem ning käitub vastutustundlikumalt.

2. OLIIVIÕLI

Kattub eelmise nõuandega, kus soovitatakse enne alkoholi tarbimist süüa rasvarikkaid toite. Idee on sama, mis toitumisel – rasv pärsib alkoholi imendumist ning see on väga tavapärane mitmetes Vahemere maades. Kui see meetod on vastuvõetamatu, siis kasta leivatükike oliiviõlisse.

3. JOO AINULT ÜHTE TÜÜPI ALKOHOLI

Ei ole vahet, kas sa jood õlut, viina, rummi või ginni – rusikareegel on, et joo terve õhtu jooksul ainult ühte jooki. Kui alustasid rummiga, siis soovitatakse sellega ka jätkata.

Eriti halvad on kokteilid, mille koostisesse kuuluvad mitmed erinevad joogid. Näiteks järgmise päeva «piinapingi» põhjustavad Long Island või Cosmopolitan. Samuti igasuguste lahjade shottidega tuleks olla ettevaatlik.

4. JOO HELEDAID JOOKE

Mida heledam on jook, seda vähem on mürgiseid kõrvallisandeid ja jääke, mis põhjustavad järgmise päeval kehva enesetunde. Heledate jookide hulka kuuluvad näiteks viin, hele rumm ja gin. Halvad on liköörid, viskid, brändid jms.

5. TARBI VETT

Alkohol on diureetikum, mille tulemusena viiakse rohkelt vett kehast välja ja tekib dehüdratsioon ehk maakeeli veepuudus. Ainuüksi veepuudus põhjustab peavalusi, rääkimata kombineerides seda alkoholi kui mürgiga.

Soovitavalt oleks juua üks klaas vett peale igat alkohoolset jooki. Lisaks veepuuduse likvideerimisel aitab vesi aeglustada alkoholi imendumist verre, mis omakorda aitab vältida alkoholi ületarbimist.

6. VÄLDI DIEETJOOKE

Ära sega alkoholi dieetjookidega, nagu näiteks rummi ära sega dieet-koolaga. See võib tunduda ahvatlev viis vähendamaks jookide kalorsust, aga tegelikkuses ei ole muud vahet, peale suurema pohmelli.

Dieetjoogid ei sisalda suhkrut, mis omakorda kiirendab alkoholi imendumist ja suurendab hommikuse pohmelli astet. Lisaks alkohol on küll suure kalorsusega, aga tänasel päeval ei ole kindlaid seoseid alkoholi ja kaalutõusu vahel, vaid on leitud hoopis vastupidiseid tulemusi (Wikipedia: Alcohol & Weight)

7. VÄLDI SHAMPUST JA VEINI

Uuringud on näidanud, et gaasilised alkohoolsed joogid mõjuvad tugevamalt ning alkohol imendub paremini, mille tulemuse alkoholi tase tõuseb veres. Kui sa ei ole Jaapani kamikaze, siis soovitatakse sääraseid jooke vältida või vähemalt piirduda ainult klaasikesega.

8. Tunneta oma piire

Öeldakse, et alkohol on tarkade meeste jook, ja paraku see ütlus on enam kui tõsi. Kõige parem meetod on siiski alkoholi vältimine või selle tarbimine mõistlikutes kogustes. Seega tea oma piire ning proovi mitte alkoholi üle tarbida.

Milliseid nippe kasutad sina või äkki on Sinul mõni salarelv enne alkoholi tarbimist, et vähendada pohmelli? Kui jah, siis anna teada kommentaariumis!

Kui lugu, mida lugesid oli kasulik, hariv või meeldis, siis jaga seda lugu ka sõpradele. Teised juba jagasid!