Miks Sa ei tohiks mitte kunagi magada nii. Kui Sa nii magad, siis see on ebatervislik!


Foto: Kuidas magada sügavalt? Järgnevalt saad teada ühe lihtsa nipi, kuidas magada hästi ja tervislikumalt. Lisaks puhkad paremini välja ning tunned hommikul end värskemana. Artikkel avaldatud: 06.04.2017, 10:54.

Kindlasti oleme küsinud endalt, kuidas magada sügavalt ja hästi, sest me kõik teame, et piisav ja hea uni on äärmiselt oluline meie heaolule, üldisele elukvaliteedile kui ka tervisele. Õige uni vähendab diabeedi, südamehaiguste ja isegi vähi tekkeriske.

Sama oluline kui une kogus on oluline ka selle kvaliteet. Une kvaliteedi tõstmiseks on mitmeid viise, aga kõige lihtsam on muuta oma magamisharjumusi.

Siinkohal me ei pea silmas igapäevast rütmi, vaid hoopis on lihtsam nipp – tuleks magada täiesti ilma ühegi riideesemeta – ilma öösärgi, aluspesu, rinnahoidjate ja rääkimata pidžaamast. Järgnevalt toomegi viis põhjust, miks magades ei tohiks kanda ühtegi riideeset ja neid põhjuseid oleme kindlasti ka kõik omal nahal tunda saanud.

1. Kehatemperatuur on reguleeritud

Magamise ajal inimese kehatemperatuur hakkab langema. Samal põhjusel on ka palavik alati kõrgem just õhtuti, aga kõige madalam hommikuti.

Mistahes riideesemed, olgu selleks pidžaama, öösärk või aluspesu, häirib keha loomulikku termoregulatsiooni, mis võib kaasa tuua rahutu une ja seetõttu järgmine päev ei pruugi alata kõige värskemana.

Keha loomuliku temperatuuri ja termoregulatsiooni tagamiseks ei tohiks magamise ajal kanda ühtegi riideeset. Samal põhjusel ei tohiks olla tekk liiga paks.

2. Unehormoonid

Tasakaalustatud melatoniini tase tagab tervisliku une. Kui magame ilma riieteta, siis melatoniinitase on reguleeritud ja tasakaalustatud õigesti.

Lisaks toatemperatuurile mängib melatoniini tootmisel tähtsat rolli ka ümbritsev valgus. Ideaalis peaks magamise ajal  olema ruum täiesti pime ja ei tohiks olla soojem kui 21 ° C.

3. Stressihormoonid on tasakaalus

Kortisool on tuntud ka kui «stressihormoon» ja ühtlasi on väga oluline erinevates ainevahetusprotsessides. Kortisooli tootmine suureneb märgatavalt, kui magame liiga paksu ja sooja teki all.

Kõrge kortisoolitase tekitab söögiisu ja sellega ka kaalutõusu, tõstab närvilisust ja pinget ning seda me ei soovi. Puhates soovime just lõõgastust, kaotada pinge ja ärgata hommikul positiivselt.

Seega magades ilma mistahes riieteta, hoiame stressihormoonid kontrolli all ning oleme hommikul tunduvalt puhanud, värskemad ja positiivsemad ning lisaks tekib väiksem risk kaalutõusuks.

4. Suurendab heaolutunnet

Magades ilma riieteta, paraneb vereringe ja verevarustust, mis omakorda tõstab heaolutunne. Inimesed, kes kannatavad unehäirete all, peaksid või suisa on kohustuslik magada alati ilma riieteta. Olgu selleks pidžaama, öösark, aluspesu vms.

5. Tugevdab suhteid

Ka suhetele on see kasulik, sest siis vabaneb hormoon oksütotsiin. Oksütotsiin tekitab õnnetunnet ja on positiivse mõjuga meie unele ning lisaks tugevdab see inimestevahelist sidet, intiimsust ja üleüldist partnerlussuhet.

Lõpetuseks

Kui Sul on uneprobleeme või hommikuti ärgates ei tunne ennast värskena, siis nüüd tead, kuidas magada sügavalt, hästi ja tervislikult.

Unekvaliteet paraneb märgatavalt ja vastupidise näitena, kui oled toariietega uinunud teleka ette diivanile, siis oled märganud, et uni ei ole kõige kvaliteetsem ja seda eeltoodud põhjuste tõttu.

Kui Sa ei ole veel, siis kindlasti proovi seda nippi, sest see on lihtne, ei maksa midagi ja näed vahet.

Kui lugu, mida lugesid oli kasulik, hariv või meeldis, siis jaga seda lugu ka sõpradele. Teised juba jagasid!