Kas Sa peale duši all käimist seod käteräti ümber pea? Siis sa teed suure vea!


Foto: Dušši all käimine on sama automaatne tegevus kui hambapesu, kuid oled Sa kunagi mõelnud, et Sa võid seda valesti teha. Sellest artiklist saad teada, et võid küll. Artikkel avaldatud: 31.05.2017, 12:44.

Dušši all või vannis käimine on osa enamiku inimeste igapäevaelust ja tihti me sellele ei mõtle.

Lastena õppisime me hügieenist lugu pidama ja see muutus automaatseks nagu hambapesu. Raske on ette kujutada, et me võiksime teha seda valesti, kuid siiski on mõned vead, mida peaaegu igaüks teeb.

Allpool on mõned näited kõige levinumatest halbadest harjumustest, mida inimesed dušši all käies teevad.

1. Juuste pesemine iga päev

Me kõik tahame omada puhtaid ja läikivaid juukseid, aga tõde on see, et oma juuste igapäevane pesemine on suur viga. Peanaha puhastamine iga päev muudav selle kuivaks ja ärritunuks.

Kui Su juuksed on õhukesed või õrnad, siis peaksid vältima juuste pesemist liiga tihti – kaks korda nädalas on Sulle piisav.

Kui Sul on lokkis või paksud juuksed, siis eksperdid soovitavad juuste pesemist ainult üks kord nädalas.

2. Olla pikalt dušši all või teha seda mitu korda päevas

Dušši all olemine on üks suurimaid naudinguid elus, kuid liiga kaua dušši eemaldab loomuliku niiskuse nahalt. Dušši võtmine peaks kestma ainult 5 kuni 10 minutit.

Dušši võtmine rohkem kui üks kord päevas võib samuti olla halb Sinu nahale. Kui tunned siiski vajadust ennast pesta näiteks seetõttu, et tegid trenni või on väga kuum, siis käi dušši all nii kiiresti kui võimalik ja ära kastuta seepi.

3. Sa ei pese oma jalataldu või selga

Need on raskesti ligipääsetavad piirkonnad ja neid on tõesti lihtne eirata, kuid see on suur viga. Kõikjal meie naha pinnal on surnud rakud ja need on vaja maha pesta. Jalalabad on eriti tundlikud bakterite ja seente suhtes.

4. Niisutava kreemi liiga hilja kasutamine

Naha puhtana hoidmine on väga oluline, kuid seep võib seda kuivatada, sellepärast on hea kasutada pärast igat dušši niisutavat kreemi.

Ära oota, et nahk muutuks täiesti kuivaks, vaid niisutav kreem tuleks kanda veel niiskele nahale.


5. Pärast trenni mitte dušši all käimine

Isegi kui Sa trenni ajal väga palju ei higista, on kiire dušš pärast trenni ikkagi väga hea mõte. Ka väike higistamine reageerib juba mikroobidega kehal ja ebameeldiv lõhn on Sul küljes ka tunde hiljem.

6. Dušš ainult kuuma veega

Kuigi dušš külma veega on suhteliselt ebamugav, siis on sellel palju eeliseid – see stimuleerib vereringet, hoiab naha värskena, tunned ennast energilisemana ja sellel on ka stressi vähendav mõju.

Kui Sa üldse ei suuda külma vee all olla, siis proovi külma vee all olla 30 sekundit kuuma dušši lõpus.

7. Panna palsamit üleni juustesse

Palsamit ei tohi panna juuksejuurtele, vaid mõni sentimeeter juurest ülespoole. Lühikeste juuste puhul pole palsamit eraldi vaja üldse kasutada.

8. Voolava vee all raseerimine

Ekspertide sõnul võib raseerimine voolava vee all põhjustada tõsist nahaärritust.

Väldi edaspidi neid harjumusi ja Sinu nahk ning juuksed tänavad Sind.

Kui lugu, mida lugesid oli kasulik, hariv või meeldis, siis jaga seda lugu ka sõpradele. Teised juba jagasid!


Lisa oma kommentaar