Miks D3-vitamiin meile nii oluline on ja mida Sa pead sellest teadma?


Foto: Sellest artiklist saad teada, mis D3-vitamiin meile nii oluline on. Artikkel avaldatud: 17.10.2017, 13:25.

Talv on tulekul. See, et me päikest veel harvem näeme, ei tähenda seda, et Sa peaksid «päikese vitamiinist», mis on tuntud kui D-vitamiin, loobuma.

D-vitamiin on oluline luude tootmiseks ja väsimuse vähendamiseks. Kuigi on olemas 5 tüüpi D-vitamiini, kasutab organism peamiselt taimset päritolu D2-vitamiini (ergokaltsiferooli) ja vitamiini D3 (kolekaltsiferooli), mida leidub loomsetes toodetes.

D3-vitamiini omistab organism palju kergemini. D3 on ainus vitamiin, mida keha saab sünteesida otsese päikesevalguse kaudu nahal. Kui D3-vitamiin metaboliseerub organismis aktiivseks vormiks, võib seda kasutada fosfori ja kaltsiumi tekkeks vereringes.

Tugevate luude tootmise suurendamisega aitab D3 kaitsta luumurdude ja osteoporoosi vastu. Samuti avaldab see positiivset mõju meeleoluhäiretele, nagu depressioon, väsimusele, vähi ennetamisele, lihaste nõrkusele, astmale ja paljule muule.

D3-vitamiini looduslikud allikad on kalad, nagu lõhe ja forell, ja munad. Samuti leidub seda D3-vitamiiniga rikastatud piimas, mahlas või leivas.

Vastavalt Colorado Ülikooli, Johns Hopkinsi Ülikooli ja Harvardi Meditsiinikooli uuringutele on täiskasvanute hulgas tekkinud D3-vitamiini puuduse kasvav epideemia.

Kuna pole selge, kui palju Sinu keha seda täpselt sünteesib, on soovitatav võtta 600 ühikut D3-vitamiini päevas.

D3-vitamiini puudus võib põhjustada luude ebakorrapärast tootmist ja stressimurdusid, mis kõige sagedamini esinevad puusade, jalgade ja vaagna osas. Samuti võib see põhjustada tugevat valu treeningu ajal või millegi nii lihtsa kui kõndimise ajal.

Õnneks saad vereanalüüsi kaudu kergesti testida, kas Sul on piisav kogus D3-vitamiini. Testi tegemiseks pöördu oma perearsti poole.

Kui lugu, mida lugesid oli kasulik, hariv või meeldis, siis jaga seda lugu ka sõpradele. Teised juba jagasid!