75 % autojuhtidest teeb neid vigu. See juhtub isegi enne, kui auto käima pannakse. Nr 1 ja nr 7 on põhivead.


Foto: Järgnevast artiklist saad teada, milliseid vigu teevad enamik autojuhte, kuigi võibolla mitte tahtlikult. Artikkel avaldatud: 08.06.2017, 13:16.

Kui nüüd päris aus olla, siis autojuhtidena teeme me igaüks vigu. Vahel me isegi ei saa aru, et me neid teeme, aga fakt on see, et meie vead võivad kahjulikult mõjuda autole või veel hullem, asetame ennast või teisi teel olles ohtu.

1. Vale istumisasend

2009. aastal Saksamaal läbiviidud uuringus selgus, et umbes 75% kõigist autojuhtidest ei istu õigesti autoroolis. See mitte ainult ei põhjusta seljavalu ja lihaspingeid, vaid võib ka õnnetusse sattudes põhjustada raskeid vigastusi, kui turvapadi avaneb.

Sa peaksid istuma nii, et silmade kõrgus on esiklaasi keskel ja armatuurlaua näidikud on kergesti loetavad. Selg peab toetuma kindlalt istmetoele ja pedaale vajutades ei tohi jalad sirgeks minna. Rooli kaugus peab olema reguleeritud nii, et õlad toetuvad samuti istme seljatoele.

Rohkem infot selle kohta, kuidas roolis sõidu ajal õigesti istuda, leiad SIIN.

2. Käsi käigukangil

Lastes oma parema käel puhata käigukangil võib kahjustada käigukasti, sest käiguvahetuse kahvel on pidevas pinges ja põhjustab selle asjatut kulumist. Sa peaksid mõtlema selle peale, et sõidu ajal peaks mõlemad käed olema roolil.

3. Jala siduril hoidmine

Mõned inimesed lasevad foori all oma vasakut jalga puhata siduril, et rohelise süttides kiiremini koha pealt minema saada, kuid koormavad sellega asjatult näiteks automaatset start-stop süsteemi.

Sidurit alla vajutades ei kahjusta see otseselt sidurit, kuid vabastamislaager, mis kannab kogu jõu üle sidurivedrule, ei ole mõeldud taluma sellist energiat püsivalt. Kui see puruneb, tuleb sidur tavaliselt välja vahetada.

4. Armatuurlaud

Väiksed, kinnitamata esemed, mis armatuurlaual vedeleda võivad, muutuvad õnnetuse korral autossalongis ohtlikeks rakettideks, mis võivad kaasa tuua katastroofilised tagajärjed.


5. Juhi segamine

Vastavalt USA-s tehtud uuringule, hukkub iga päev vähemalt 8 inimest selle tõttu, et juhti segatakse või juhid ise tegelevad juhtimise ajal kõrvaltegevustega, näiteks nutitelefoni või navigatsiooniseadmete näppimisega.

6. Rehvirõhk

Liiga madal rõhk rehvides põhjustab rehvide enneaegset kulumist, suuremat kütusekulu ja pidurdusteekonna pikenemist.

Kui rõhk rehvides on normis, tagab see parema haarduvuse ja parema auto juhitavuse.

7. Suunatule mittenäitamine

Kiirteel sõiduraja vahetmine või hoovist välja keeramine, kui kedagi läheduses pole, ilma suunatuld näitamata võib tunduda ok, aga tegelikult on see suur viga, kuna see võib harjumuseks muutuda ja põhjustada suure liiklusega olukordades tõsiseid probleeme.

Parem näita kui mitte näita suunatuld!

Kui lugu, mida lugesid oli kasulik, hariv või meeldis, siis jaga seda lugu ka sõpradele. Teised juba jagasid!


Lisa oma kommentaar