woman-with-insomnia

Kui Sa ei suuda hommikuti ärgata ilma äratuskellata, siis võta kuulda selle uneeksperdi nõuandeid, kes teeb Su ärkamise edaspidi väga lihtsaks ja mõnusaks.


Dr Guy Meadows jagas veebilehtedel thesleepschool.org ja bensonsforbeds.co.uk kuute lihtsat sammu, mis aitavad loomulikul moel ärgata igal hommikul ilma tüütu äratuskellata.

Kui Sa jälgid rangelt oma magamamineku aega ega joo enne seda kohvi, siis järgides seda režiimi tunned end igal uuel hommikul värskena veel enne, kui peaksid vajutama äratuskella edasilükkamise nuppu.

1. Hoidke regulaarset rutiini: Hoidke oma kehakella aeg samana igal öösel. See tugevdab seost öö ja magamise vahel, kui sa lähed igal õhtul samal ajal magama.

2. Võta magamiseks aega: Sa tunned ennast palju paremini kui saad piisavalt und ja ärkad värskena, et päevatoimetustega alustada. Kui see nii Sinu elus praegu ei ole, siis tee magamine prioriteediks oma elus. Eesmärk on minna magama 30 minutit varem ning tõusta 30 minutit hiljem ja Sa näed, kui palju värskemana Sa ennast hommikul tunned.

3. Ole päeval aktiivne: Olles füüsiliselt aktiivne päevasel ajal, suurendab see võimet Sul öösel hästi magada. Inimesed, kes regulaarselt treenivad, uinuvad kiiremini ning kogevad sügavamat ja paremat und. Olles aktiivne päikesevalguse käes, aitab see sünkroniseerida Su keha kella ja parendades öise une kvaliteeti.


4. Valmista oma vaimu heaks uneks ette: Üks suurimaid väljakutseid enne magamaminekut on meelte vabastamine. Eesmärk on koondada oma tähelepanu vaikselt hingamisele ja kui mingid mõtted peas liiguvad, lase neist lahti ja koonda fookus jälle hingamisele. Sedasi voodis tehes valmistad Sa oma vaimu magamiseks ette.

5. Ole ergutivaba: kofeiin, nikotiin, suhkur ja alkohol on väga levinud igapäevaelus. Paljud kasutavad neid väsimustunde kaotamiseks ja erksuse suurendamiseks. Neid üle tarbides, võivad need oluliselt vähendada une kvaliteeti ja potentsiaalset välja puhkamist. Eesmärk on piirata kõikide stimulantide kasutamist ja vältida nende tarbimist enne magamaminekut.

6. Kasutage magamiseks abi: Dr Sohère Roked, naiste tervise- ja hormoonispetsialist Omniya medkliinikust ütleb: “Mõned inimesed kasutavad palderjani, lavendlit või joovad kummelit, et tunda ennast enne magamaminekut rohkem lõdvestunud. Samuti võib võtta magneesiumi või melatoniini, sest need mõjuvad samuti rahustavalt.”

Arutledes hea une tähtsusest, Dr. Josna Adusumilli, neuroloog ja unehäirete arst Massachusettsi üldhaiglas, ütles: “Une kasulikkus inimese kehas hõlmab paremat füüsilist tervist, paremat emotsionaalset heaolu ja paremat kognitiivset funktsiooni. Sellel on ka positiivne mõju suhetele.“

“Kui teil on magamatus, võite kogema hakata kõikuvaid meeleolusid, vähemat energiat, suurenenud ärrituvust ja madalamat tööviljakust.“

“Kui selline seisund jääb pikemaks, siis nõrgeneb teie immuunsüsteem ja see suurendab riski haigestuda kõrgvererõhutõppe. See võib põhjustada rohkem nii mootorsõidukite kui ka tööõnnetusi. Hiljutised uuringud on näidanud ka seost unepuuduse ja ülekaalulisuse vahel – kuigi täpne mõju ei ole veel selge.”

Kui lugu, mida lugesid oli kasulik, hariv või meeldis, siis jaga seda lugu ka sõpradele. Teised juba jagasid!